четвер, 22 серпня 2013 р.

Історія створення McDonalds

Як, повний невдаха,який у свої 52 роки продає міксери, перевернув індустрію швидкого харчування. Я розповім про людей які вважаються королями «фастфуду».

Це брати Дік і Мак Макдональди, засновники мережі ресторанів McDonalds.

Отже, наприкінці сорокового року, двоє братів Мак і Дік Макдональд відкрили маленький каліфорнійський ресторанчик. Все у них йшло добре і доход у двісті тисяч доларів в рік їх повністю задовольняв. Ресторан носив ім'я «Знамените барбекю макдональд» і містив в меню близько 40 різних блюд, приготованих на барбекю і користувався особливою популярністю у людей, які проїжджають повз. Однак, в один момент конкуренти порушили спокій і гармонію. Прибуток братів став стрімко падати. У братів Макдональд не було якихось особливих заслуг, і все-таки саме вони створили формат ресторану швидкого обслуговування.

Для виживання в жорсткому конкурентному середовищі, їм необхідно було придумати щось нове, щоб вийти з цієї битви переможцями. Вони подивилися звіти, і прийшли до висновку, що найбільш продаваним продуктом в ресторані був гамбургер. А все інше продавалося не так добре. Прийшла пора змін.

Брати вирішили розробити абсолютно новий формат ресторанів. Ресторан в якому страви коштують дешево і доступні для більшості клієнтів, а їжа виготовляється дуже швидко. Такого в Каліфорнії ще не було. Ви тільки уявіть, найбільш популярний і улюблений гамбургер який коштував 30 центів , став коштувати п'ятнадцять. Конкуренти не могли похвалитися такою ціною і якістю. Ніяких офіціантів які проводять вас до столика, ви самі замовляєте і отримуєте їжу відразу біля прилавка. Меню скоротили до 10 найменувань. Це звичайно-ж улюблений багатьма гамбургер, чізбургер, три види безалкогольних напоїв, молоко, кава, пиріжки, чіпси і картопля фрі. Вони просто взяли і зробили з кухні справжній конвеєр.

Вони вивчили пересуватися кухарів на кухні і продумали її так, щоб скоротити час, який витрачає кухар, пересуваючись від одного обладнання до іншого. Швидкість приготування страв зросла в рази. І вже через тиждень після відкриття вони бачили величезні черги біля свого ресторану. Людям сподобався новий формат.

Розмови про братів, які створили новий формат ресторану, який полюбився багатьом, йшли по всій Каліфорнії. Брати були щасливі. Їм було достатньо грошей і про розширення вони навіть не думали. Їх все влаштовувало. 

Дохід ресторанів в 100,000 $ в рік і добре відлагоджена робота, дозволяла братам жити в своє задоволення. Власне, чим вони і займалися. Але одного разу в їх житті з'явився чоловік, який зробив з пари ресторанчиків, найбільшу мережу ресторанів світового масштабу. Його звали Рей Крок. І він по праву заслужив звання король франчайзингу.

Франчайзинг - це оренда товарного знака. На нашому прикладі, це якщо ви хочете відкрити ресторан під брендом якоїсь відомої мережі, наприклад макдональдс. Ви купуєте франшизу. Яка дає вам права повісити вивіску макдональдс і продавати ті ж страви, що в будь-якому іншому ресторані цієї мережі. Відповідно ви платите відсоток від доходу самій компанії.

Давайте повернемося до Рей Крока.

Взагалі історія цієї людини дуже цікава. В історії громадського харчування навряд знайдеться хтось більш відомий ніж Рей Крок. Багато знамениті бізнесмени, хоч як-то виявляли свою підприємницьку жилку ще юності. А до 50 років мали за спиною власні корпорації і величезні рахунки в банках. А тепер уявіть, вам 52 роки. І ви сімнадцять років мотається по штатах і продаєте по 1-2 молочних міксера в кафешки та бари. Економіка країни - процвітає, після закінчення другої світової війни. Навколо робляться величезні гроші, і створюються імперії. Поки ти продаєш молочні міксери.

Не зовсім вдала кар'єра в такому-то віці. Правда?

Ви можете уявити, як в такій ситуації відчував себе Рей Крок. Старина Крок, не нажив собі величезного багатства, хоча якісь гроші на своєму бізнесі, він робив. Все життя у нього з'являлися різного роду бізнес ідеї, але успіху вони не принесли. Також до своїх 52 років, він мав серйозні проблеми зі здоров'ям. Здавалося б, як цей старий невдаха може стати успішним бізнесменом і перевернути цілу галузь світової економіки.

За все свою життя, Крок побував джазовим піаністом, торговцем нерухомістю і менеджером на радіостанції і навіть шафером на службі у червоного креста.В врешті-решт доля підвела його до продажу міксерів, що зіграла в його житті дуже важливу роль. В один прекрасний день, Рей Крок як зазвичай приймав замовлення на один або в кращому випадку 2 міксера, але раптом, він отримав замовлення від одного ресторанчика, на 8 міксерів! Рей Крок за 17 років роботи ще не зустрічав щоб один маленький ресторанчик замовляв відразу вісім міксерів. Це справило на нього враження, і він тут-таки особисто зібрався їхати до цього диво ресторану. Щоб подивитися на тих хлопців, які насмілюються змішувати по сорок коктейлів одночасно. Це були брати Макдональди, і те видовище яке побачив Крок, приїхавши до ресторану, змінило все його життя.

Як тільки він під'їхав за потрібною адресою, він побачив красиву будівлю зі скляними стінами, за якими спокійно обідав народ. Кругом було чисто, а персонал ресторану був одягнений в акуратну білу уніформу. Його вразило, з якою швидкістю люди заходили і виходили з ресторану.

Ніякого брудного скляного посуду, все пластмасове. Величезний товарообіг і дуже низькі ціни, забезпечували ресторану високий дохід.

Брати Макдональди ефективно організували роботу, але саме Крок зумів на основі цього малого бізнесу побудувати величезний по справжньому великий бізнес. Вкладати свою душу брати Ричард і Моріс в розширення бізнесу абсолютно не прагнули.

Але Реймонд Крок, незважаючи на всі наявні у нього ознаки закінченого невдаху, мислив зовсім по іншому. Він всю ніч провів у роздумах над побаченим, і нарешті зрозумів, що така система буде працювати по всьому світу! А це саме те, що він чекав усе своє життя, і іншого такого шансу у свої 52 не буде. Він приймає рішення увійти в бізнес братів.

Крок відразу пропонує революційну ідею - розширити бізнес через продаж франшиз і в кінцевому рахунку створити величезну мережу ресторанів по всьому світу. Брати не хотіли цим займатися самостійно, тому всю роботу по розширенню надали Кроку. Він був шалено щасливий, адже тепер він займається по-справжньому великим справою.

У 1955 році Рей запускає свій перший ресторан mcdonald's в містечку Дес-Плейнз штат Іллінойс і організував франчайзингову компанію «Макдоналдс Систем, Інк», яка в майбутньому продавала франшизи ресторанам за 950 доларів за франшизу на 20 років.

У 1960 році компанія стала продавати франшизу на кожен ресторан, а не на штат, як було раніше. Тобто, щоб відкрити другий ресторан макдональдс, необхідно було довести компанії, що перший ресторан працює якісно. До того ж ресторани виплачували 1,9% відсотків свого доходу за місяць - компанії. З яких 1.4 отримував безпосередньо Крок, а 0, 5 отримували брати за ідею.

Спочатку бізнес приносив дуже мало, так як за рік вдалося продати лише 18 франшиз. Велика проблема була в тому, що бізнесмени не хотіли вкладати свої кошти в таку ризиковану справу, як фастфуд. Але одного разу сталося так, що журналіст Сенфорд Агаті, купивши франшизу в Крока, вже через два роки перевищив доходи самого Рея Рока. Після цього продаж франшиз ресторану макдональдс , стала набирати немислимих обертів.

І тут відбувається один з ключових моментів а історії компанії макдональдс.
Рей Крок пропонує братам продати йому компанію за 2.7 мільйонів доларів. Брати вже досить заробили на ресторанах, і не хотіли витрачати свій час і сили на подальший розвиток мережі ресторанів. Тому вони погодилися на пропозицію Крока. Але тут у Крока виникла невелика проблема, 2.7 мільйонів доларів у нього не було. Так як кредитори вважали фастфуд дуже ризикованим бізнесом, в кожному банку він отримував відмову.
Сильні люди не здаються. Тому довелося проявити свою підприємницьку жилку і викручуватися. Він придумав геніальний вихід з цієї ситуації.
Рей Крок і його друг фінансист - Гаррі Зонненборн відкривають компанію Франшиза Истэйт. Яка займається придбанням землі з ресторанами, для зведення на тому місці Макдональдса. Вся фішка була в тому, що компанія макдональдс, як би орендувала землю для своїх ресторанів на 20 років за ціною 700 доларів на місяць.

Ресторан купив франшизу, спочатку платив 1000 доларів в місяць, пізніше відсоток від доходу. До того ж було необхідно покласти на депозит 10000 доларів, 50% поверталися через десять років, а ще через десять решту 50 %. Завдяки ось таким хитрим речам, виходило що самі власники ресторанів оплачували оренду землі.
Так як компанія Макдональдс корпорейшен здає в оренду будівлі, то в звітах їх можна сміливо записати в активи компанії. Ціни на нерухомість постійно зростають. У результаті кредит був успішно отримано, а брати отримали свої 2.7 мільйона доларів.
Рей Рок взявся втілювати свої мрії. Поки Зонненборн займався вирішенням фінансових питань Крок розширював мережу і дбав про свої ресторани. То як старанно він виконував свою роботу надихало його співробітників.

Макдональдс вражав людей. Він поступово увійшов в образ життя середньостатистичного американця. Демократичні ціни, доступні для більшості населення, і дуже смачна продукція - робили свою справу. У 1963 році щодня в мережі макдональдс купували близько 1 мільйона гамбургерів. А через два роки було продано мільярдний гамбургер. Це знаменна подія транслювали по телевізору. Компанія бурхливо зростала, і в 1966 році вийшла на біржу в Нью-Йорку , куди ще ніколи не потрапляла мережу фастфуду. Вже через чотири роки в компанії налічувалося понад 16 тисяч ресторанів.

Мені здається ця чудова історія повинна багато чому нас навчити. Ви тільки уявіть, людина, проживши життя повного невдахи, в свої 52 роки, не переставав мріяти, повіривши у свої сили, взяв і перевернув всю індустрію швидкого харчування.

1 коментар:

  1. Перечитайте статтю перед тим як публікувати, куча помилок, то пише рей крок, то рей рок, не копіюйте і автоматом перекладайте, будьте унікальними і не тяп ляп

    ВідповістиВидалити